Uzak Masa Üstü Kullanıcı Oturum Açtığında Otomatik Olarak Başlatılacak Bir Program Belirleme

Uygulama Alanı: Windows Server 2008 R2

Varsayılan olarak, Uzak Masaüstü Hizmetleri oturumları, kullanıcı uzak oturum açtığında başlatılacak bir program belirtilmediği sürece, tam Windows masaüstüne erişim sağlar.

Başlangıçta başlatılacak bir program belirtilirse, bu, kullanıcının Uzak Masaüstü Hizmetleri oturumunda kullanabileceği tek program olacaktır. Kullanıcı uzak oturum açtığında Başlat menüsü ve Windows Masaüstü görüntülenmez ve kullanıcı programdan çıktığında, oturum otomatik olarak kapatılır.

Başlangıçta çalıştırılacak programın bağlantı bazında yapılandırılması, o bağlantıyı kullanan tüm kullanıcıları etkiler.

Başlangıçta çalıştırılacak programı, Yerel Kullanıcılar ve Gruplar ek bileşeninde veya Active Directory Kullanıcıları ve Bilgisayarları ek bileşeninde Uzak Masaüstü Hizmetleri Uzantısı’nı kullanarak, kullanıcı tabanlı olarak yapılandırabilirsiniz.

Uzak Masaüstü Oturum Ana Bilgisayarı Yapılandırması kullanılarak yapılandırılan başlangıçta çalıştırılacak program ayarları, belirli bir kullanıcı hesabı için yapılandırılan veya kullanıcının Uzak Masaüstü Bağlantısı’nda belirlediği başlangıçta çalıştırılacak program ayarlarına göre öncelikli olur.

Kullanıcı uzak oturum açtığında başlatılacak programı belirtmek için aşağıdaki yordamı kullanın.

Yapılandırmayı düşündüğünüz RD Oturum Ana Bilgisayarında yerel Administrators grubu üyeliği veya eşdeğeri, bu yordamı tamamlamak için gereken en düşük düzeyde grup üyeliğidir. Uygun hesapları ve grup üyeliklerini kullanma ile ilgili bilgileri http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=83477 adresinde bulabilirsiniz.

Kullanıcı uzak oturum açtığında başlatılacak programı belirtmek için

  1. RD Oturum Ana Bilgisayarı sunucusunda, Uzak Masaüstü Oturum Ana Bilgisayarı Yapılandırması’nı açın. Uzak Masaüstü Oturum Ana Bilgisayarı Yapılandırması’nı açmak için, Başlat‘ı tıklatın, Yönetimsel Araçlar‘ın üzerine gelin, Uzak Masaüstü Hizmetleri‘nin üzerine gelin ve ardından Uzak Masaüstü Oturum Ana Bilgisayarı Yapılandırması‘nı tıklatın.
  2. Bağlantılar‘ın altında, bağlantının adını sağ tıklatın ve ardından Özellikler‘i seçin.
  3. Bağlantının Özellikler iletişim kutusunda, Ortam sekmesinde, ilk başlangıç programı ayarlarını ortamınıza uygun şekilde yapılandırın.Kullanıcı oturum açtığında aşağıdaki programı başlat‘ı seçerseniz, aşağıdakileri yapın:
    1. Program yolu ve dosya adı kutusuna, kullanıcı oturum açtığında çalıştırılacak yürütülebilir dosyanın tam yolunu ve dosya adını yazın.
    2. Gerekirse, Başlatma yeri kutusuna, programın başlangıç dizininin tam yolunu yazın.
  4. Tamam‘ı tıklatın. Ortam sekmesinde yapılan değişiklikler, değişiklik yapıldığında bağlı olan oturumlara uygulanmaz. Değişiklikler, kullanıcı RD Oturum Ana Bilgisayarı sunucusuyla bir daha yeni bağlantı oluşturduğunda etkili olur.

Kullanıcı bir uzak oturum açtığında, bir programın mı yoksa masaüstünün mü görüntüleneceğini, aşağıdaki Grup İlkesi ayarlarını uygulayarak da yapılandırabilirsiniz:

  • Bağlantı sağlandığında bir program çalıştır
  • Her zaman bağlantı sağlandığında masaüstünü göster

Bu Grup İlkesi ayarları şu konumlarda bulunur:

  • Bilgisayar Yapılandırması\İlkeler\Yönetim Şablonları\Windows Bileşenleri\Uzak Masaüstü Hizmetleri\Uzak Masaüstü Oturum Ana Bilgisayarı\Uzak Oturum Ortamı
  • Kullanıcı Yapılandırması\İlkeler\Yönetim Şablonları\Windows Bileşenleri\Uzak Masaüstü Hizmetleri\Uzak Masaüstü Oturum Ana Bilgisayarı\Uzak Oturum Ortamı

Bu Grup İlkesi ayarları, Yerel Grup İlkesi Düzenleyicisi veya Grup İlkesi Yönetim Konsolu (GPMC) kullanılarak yapılandırılabilir.

Bunları da sevebilirsiniz

Uzak Masa Üstü Kullanıcı Oturum Açtığında Otomatik Olarak Başlatılacak Bir Program Belirleme” için 4 yorum

  1. Merhaba,
    Elinize sağlık. Makalenize göre kurulum yaptım ve sistem çalıştı ancak açılışa eklediğim program her kullanıcıda açılıyor. Farklı kullanıcılar için farklı program tanımlayabilir miyim? Yada admin yetkisindeki kullanıcılarda masaüstünün gelmesi için bir ayar varmı?
    Teşekkürler.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir